zdravljenje > ukrepi pri bolečini v hrbtenici in križu
 
aktualno
merjenje bolečine s pomočjo VAS lestvice
vprašanja in odgovori

Ukrepi pri bolečini v križuUkrepi pri bolečini v hrbtenici in križu

Gibanje je pri kroničnih bolečinah v hrbtenici in križu zelo pomembno, saj vzdržuje splošno kondicijo in mobilnost. Skrbi tudi, da bolj obremenjene hrbtne mišice postanejo močnejše, s čimer lahko načrtno razbremenimo hrbtenico.



Nasveti in ukrepi pri kroničnih bolečinah v hrbtenici in križu:

  • S načrtovanimi gimnastičnimi vajami izboljšajmo svojo gibljivost in odpornost našega hrbta, najbolje pod vodstvom fizioterapevta. Vaje za bolečine v križu in hrbtenici dobite tudi na www.hrbtenica.com.
  • Trenirajmo svoje trebušne mišice. Tudi te prispevajo k stabilizaciji hrbta.
  • Ukvarjajmo se s športi, ki krepijo mišice, ne da bi jih obremenjevali s sunkovitimi gibi, npr. hoja, tek na smučeh, ples, kolesarjenje, hrbtno plavanje ali vodna gimnastika. Pred tem se moramo posvetovati s svojim zdravnikom, kaj si lahko izberemo oz. naložimo, da bo najbolje za nas.
  • Izkoristimo ponudbe društev in organizacij, saj je skupinski trening bolj zabaven in motivira k rednemu gibanju.
  • Izrabimo vsakodnevne možnosti gibanja, naj avto večkrat stoji, namesto z dvigalom pojdimo peš po stopnicah, med opoldanskim odmorom pojdimo na krajši sprehod. 
  • Udeležimo se šole proti bolečini v hrbtu in vadimo tam izvajanje »pravilnih« gibov, npr. pravilne hoje, stoje, pripogibanja in prenašanja.
  • Naučimo se zavestnega sproščanja, npr. s tehniko »progresivnega mišičnega sproščanja« po Jacobsonu.
  • Izogibajmo se enostranskim telesnim držam in spreminjajmo položaj telesa kolikor je možno pogosto. Pogosteje spreminjajmo npr. položaj pri sedenju ali izmenjujmo položaj sede in stoje.
  • Dosledno in dolgotrajno zmanjšujmo morebitno prekomerno telesno težo.
  • Pazimo na smotrno oblačenje in pravilno obutev: preozka oblačila omejujejo svobodo gibanja, neudobni čevlji pospešujejo slabo telesno držo, previsoke pete lahko povzročajo težave s hrbtom.
  • Svoje stanovanje in delovno mesto uredimo tako, da bo ustrezalo našemu hrbtu. Pri tem bodimo pozorni predvsem na višino delovnih in sedežnih površin (morebiti jih podpremo s klinasto sedežno blazino) ter na trdno posteljno dno iz letev in dobro žimnico za posteljo.

Pri kroničnih bolečinah v hrbtenici in križu se moramo izogibati:

  • Izogibajmo se dolgotrajnim, enostranskim telesnim obremenitvam in naporom.
  • Ne ukvarjajmo se s kakšnimi »hitrimi« športnimi zvrstmi, kot je tenis, squash ali badminton, ki obremenjujejo naše mišice s sunkovitimi gibi.
  • Odpovejmo se prsnemu plavanju. Pri tem glavo običajno premočno iztegujemo navzgor, s čimer obremenjujemo hrbtenico.
  • Ne bodimo preveč prizanesljivi do sebe…
 
Iniciativa SZZB s prijazno podporo podjetja Medis
 
Z dostopom, ogledom oziroma uporabo te spletne strani potrjujete, da ste prebrali, razumeli
in se strinjate s pravnim obvestilom in ostalimi omejitvami uporabe te strani.